برج خنک کننده مدار باز دارای فن :

یک برج خنک کننده چیست ؟

برج خنک کننده یک مبدل حرارتی است که در سیستم های تامین آب در گردش استفاده می شود. آنها برای خنک کردن آب در گردش استفاده می شوند که برای حذف گرما از تجهیزات فنی صنعتی استفاده می شود. بنابراین، برج های خنک کننده از تاسیسات و واحدها در برابر گرمای بیش از حد و تخریب تحت تاثیر دماهای بالا محافظت می کنند و همچنین شرایط پایداری را برای واکنش ها یا تولید فراهم می کنند. سیستم های گردش آب برج خنک کننده به طور گسترده در صنایع متالورژی، انرژی، مهندسی، هوانوردی و صنایع شیمیایی ، در شرکت های مجتمع نظامی-صنعتی استفاده می شود. خود کلمه gradieren که به معنای تبخیر است، اصل کار را کاملاً توصیف می کند: آب تبخیر می شود و طبق قوانین فیزیک خنک می شود. اولین برج خنک کننده، به شکلی که ما می شناسیم، در سال 1918 در هلند ساخته شد. قبل از آن، نوع خاصی وجود نداشت. بهبود طراحی برج های خنک کننده، هم به دلیل مساحت برج خنک کننده و حجم پر شدن و هم به دلیل پیچیدگی طراحی و افزایش راندمان واحد، با تمایل به حداکثر رساندن منطقه تبادل حرارت همراه است. این فرآیند سال هاست که ادامه دارد و با توجه به دستیابی به حد تئوری سطح دستگاه اسپری کننده، افزایش بیشتری سطح تبادل حرارت با استفاده از نازل انتظار نمی رود. انواع دیگری از برج های خنک کننده با مزایا و معایب آنها وجود دارد.

طبقه بندی برج های خنک کننده :

با در نظر گرفتن ویژگی های فرآیندهای فن آوری مختلف صنعت ، دو نوع اصلی توسعه یافته به شرح زیر وجود دارد :برج های خنک کننده به اصطلاح خشک و برج های خنک کننده تبخیری (مرطوب).

تفاوت اصلی بین برج های خنک کننده خشک و برج خنک کننده مرطوب ، یک حلقه بسته است که مایع خنک کننده از طریق آن گردش می کند. علاوه بر این، نه تنها آب می تواند به عنوان خنک کننده استفاده شود.

برج خنک کننده FINAL :

برج خنک کننده فن دار رایج ترین نمای کارآمد برای شرکت های صنایع مختلف است. برج های خنک کننده فن سکشنال (بلوک) بخش های مستقلی هستند که بر روی یک واحد خنک کننده نصب می شوند. هر بخش جداگانه یک قاب مستطیل شکل از بتن مسلح، فلز یا، به ندرت، فایبرگلاس است. در بالای این ساختار، گروهی از طرفداران، و در درون گروهی از عناصر تکنولوژیک قرار دارند. کل قاب برج خنک کننده به استثنای لوورهای ورودی هوا با لفاف پوشانده شده است.

تعامل برج خنک کننده :

با توجه به تنوع زیاد در اندازه بخش ها، انتخاب برج خنک کننده ای که به بهترین وجه نیازهای فرآیند را برآورده می کند آسان است و توانایی افزایش عمر باتری بخش به بخش به شما امکان می دهد به راحتی با تغییرات حجم آب خنک شده سازگار شوید. (نوسانات بار فصلی)

از آنجایی که برج های خنک کننده فن سکشنال جمع و جورتر از برج های مستقل و SK-400 و SK-1200 هستند، قرار دادن آنها در زمینه سازمانی راحت تر، نگهداری و تعمیر آسان تر است. به دلیل تطبیق پذیری آنها، اکنون برای کارخانه ها کارایی بیشتری دارند.

برج خنک کننده خشک :

آنها ساختارهای تبادل حرارتی هستند که در آنها رادیاتورها به عنوان سطح انتقال حرارت عمل می کنند. آنها مجهز به یک فن برای تخلیه هوای گرم هستند. انتقال حرارت از مایع گرم شده ای که در داخل لوله های رادیاتور جریان دارد به هوا بدون تماس مستقیم با آن و از طریق ناحیه وسیعی از بال های لوله رادیاتور رخ می دهد. فقدان تماس مستقیم خنک کننده در فرآیند انتقال حرارت، انتقال غیر جرمی (تبخیر) را محدود می کند. این واقعیت باعث کاهش راندمان کار می شود. اما از کولرهای هوا در مواردی استفاده می شود که به دلیل مشخصات فنی، تولید نیازمند مدار بسته آب در گردش باشد، زمانی که هیچ راهی برای جبران تلفات تبخیر وجود ندارد و یا دمای آب در گردش آنقدر بالاست که سرد می شود. برج خنک کننده. این نوع از برجها نوعی سیستم خنک کننده تبخیر غیرممکن است.

مزایای این دستگاه عبارتند از:

· هیچ از دست دادن حجم مایع خنک کننده وجود ندارد

· آلاینده های مختلف وارد مایع خنک کننده نمی شوند

· عملاً هیچ خوردگی ساختارهای نگهدارنده وجود ندارد

· قابلیت خنک کردن مایع با دمای بالا

آنها دارای معایب قابل توجهی هستند که اغلب بیشتر از مزایای آن است:

· با همین عملکرد، هزینه یک کولر خشک 3 تا 5 برابر بیشتر از هزینه تبخیر خواهد بود.

· سایز بزرگ

· راندمان خنک کنندگی پایین

· قطعات گران قیمت

· احتمال یخ زدگی مایع در شیلنگ های رادیاتور و خرابی آن

· مشکل در افزایش بهره وری

برج خنک کننده بخار (رطوبت) / برج خنک کننده مرطوب :

کار آنها بر اساس انتقال گرما از یک مایع به هوای اتمسفر در طول تبخیر سطحی و تماس مستقیم بین رسانه ها است. انواع مختلفی از برج های خنک کننده تبخیری وجود دارد، اما همه آنها بر اساس آب خنک کننده در حین تبخیر آن هستند. در زیر انواع اصلی و میزان آنها را بررسی می کنیم.

4 نوع اصلی برج خنک کننده تبخیری وجود دارد:

· برج هایپربولویید

· هواداران مستقل

· فن سکشنال

· در سایز کوچک

تمام انواع دیگر برج های خنک کننده از این نوع هستند.

برج های خنک کننده هایپربولویید :

این بزرگترین تجهیز مورد استفاده برای خنک کردن حجم زیادی از آب با اختلاف دمای کم است. آنها اغلب در نیروگاه‌ها و نیروگاه‌های هسته‌ای استفاده می‌شوند، کمتر در شرکت‌های صنعتی، که در آن مجموع حرارت خروجی مهم‌تر از عمق خنک‌کننده است. برج خنک کننده سازه ای است که در آن جریان هوای طبیعی به دلیل تغییرات فشار در پایین و بالای برج ایجاد می شود. این نوع برج خنک کننده شامل تمام عناصر تکنولوژیکی کلاسیک است: آبپاش، نازل توزیع آب، تله آب، کرکره.

برج های خنک کننده می توانند در شکل، اندازه، راه حل های فنی فردی متفاوت باشند، اما اصل اساس است. آب گرم سیستم توزیع آب از طریق نازل در سراسر منطقه آبیاری پاشیده می شود. آبی که به سیستم آبیاری می ریزد لایه نازکی روی سطح آن تشکیل می دهد یا در مکان های بسیار کوچکی منفجر می شود. در سرتاسر سطح حاصل، یک فرآیند تبخیر اتفاق می افتد که به دلیل آن دمای آب باقی مانده در گردش کاهش می یابد. و به لطف رانش ایجاد شده در اثر تغییر ارتفاع، مخلوطی از هوای اشباع شده با بخار داغ از برج خنک کننده خارج می شود.

برج های خنک کننده فن دار نیز همین کار را می کنند. تفاوت اصلی این است که جریان تگرگ به دلیل عملکرد فن به طور مصنوعی ایجاد می شود.

برج خنک کننده SK-400 یا SK-1200 :

برج های خنک کننده آزاد سازه های بتن مسلح یا فولادی استوانه ای به ارتفاع بیش از 10 متر هستند که قطر پایه آن 24 متر برای SK-400 و 36 متر برای SK-1200 است.

ایجاد خنک کننده در داخل برج. عناصر تکنولوژیکی باقی مانده مانند پکینگ برج خنک کننده برج را تکرار می کنند. فرآیندهای انجام شده در SK-400 مشابه هستند. برج های خنک کننده SK-400 و SK-1200 به طور گسترده در شرکت های شیمیایی و پتروشیمی مورد استفاده قرار گرفتند. مزایای اصلی آنها راندمان بالا، مقاومت در برابر یخ زدگی، توانایی کنترل جریان با تغییر حالت عملکرد فن و سهولت کار تعمیر و نگهداری است. با این حال، این طراحی دارای معایبی اعم از فن گران قیمت، پیچیدگی طراحی آن و هزینه بالای برق برای روشن کردن فن می باشد. اکثر این ایرادات در طراحی برج های خنک کننده فن سکشنال برطرف شده است.

برج های خنک کننده کوچک :

نوع دیگری که باید در نظر گرفت برج های خنک کننده کوچک هستند. آنها شبیه نمونه های سکشنال معمولی هستند، اما در نوع فن متفاوت هستند. فن اجباری و از زیر نصب می شود.

برج های خنک کننده با اندازه کوچک مشکل خنک کننده آب را در شرکت هایی با چرخه چرخش کوچک حل می کنند. تمام مزایا و معایب آنها به دلیل طراحی آنهاست. به لطف ابعاد جمع و جور خود، مونتاژ شده و آماده ارسال هستند، به راحتی از مکانی به مکان دیگر قابل حمل هستند و نیازی به حوضچه جداگانه ندارند.

با این حال، به دلیل اندازه آنها، آنها نمی توانند خنک کننده عمیق آب در گردش (به عنوان یک قاعده، بیش از 5-7 0 درجه سانتیگراد) را فراهم کنند و افزایش حجم چرخه گردش نیاز به تامین واحدهای جدید دارد، زیرا غیرممکن است.

مشکل اصلی یخبندان برج خنک کننده کوچک در فصل سرد است که به دلیل پایین بودن محل فن و ورود قطرات آب به داخل آن ظاهر می شود.

برج خنک کننده هیبریدی :

برج های خنک کننده هیبریدی ساختارهای مهندسی پیچیده ای هستند که فرآیندهای طبیعی را در یک برج خنک کننده تبخیری خشک ترکیب می کنند. خروجی هوا می تواند توسط یک برج اگزوز، یک فن یا ترکیبی از یک برج و چندین فن که در امتداد محیط برج در پایین قرار دارند ایجاد شود.

شاخص های فنی و اقتصادی یک برج خنک کننده هیبریدی بهتر از برج های خشک است اما از برج های تبخیری پایین تر است. آنها مبدل های حرارتی ارزان تری دارند و ظرفیت خنک کنندگی آنها کمتر به تغییرات دما وابسته است. از مزایای برج خنک کننده هیبریدی می توان به کاهش قابل توجه اتلاف آب برگشت ناپذیر در مقایسه با برج های خنک کننده تبخیری و توانایی کار بدون مشعل بخار قابل مشاهده اشاره کرد. از نظر ظرفیت خنک کنندگی نسبت به برج های خشک برتری دارند اما نسبت به برج های خنک کننده تبخیری پایین تر هستند. برج های خنک کننده هیبریدی از نظر طراحی و ساخت پیچیده تر هستند و در حین کار نه تنها برج خنک کننده بلکه کل سیستم گردش آب برج خنک کننده نیز به توجه و نگهداری بیشتری نیاز دارند. با آب در گردش با کیفیت ناکافی، رسوبات نمک روی دیواره های داخل لوله های رادیاتور ایجاد می شود و بال های لوله ها به گرد و غبار هوای ورودی آلوده می شوند که منجر به افزایش شدید مقاومت حرارتی می شود. همه اینها روش های طراحی عملکرد اتاق خشک و تبخیری و همچنین شرایط اضطراری زمستانی را برطرف می کند. در کشور ما به دلیل افزایش تقاضا در حین بهره برداری و هزینه های بیشتر نسبت به برج های خنک کننده تبخیری معمولی، خیلی مورد استقبال قرار نمی گیرند. جهت کسب اطلاعات بیشتر در ارتباط با انواع برج خنک کن به وب سایت سازآب مراجعه نمایید.